Att vara proffs



Som fotbollsproffs måste man hela tiden fatta beslut utifrån maximal prestation. Igår spelade jag min första match för Fiorentina på en plan som egentligen krävde skruvdobb. Jag visste att skruvdobb hade vart optimalt men mentalt , med min skadehistorik , känner jag alltid extra stress och oro inför skobyte. Ville inte ha dubbel nervositet , ett för debutmatch å två för skobyte. Så jag valde vanliga dobbar. Det kostade två "tappa fästet" och ett galet skrik från tränaren i halvtid men jag vann en bra prestation för att jag kände mig trygg i skorna. Dessutom gick jag av planen, skadefri. Ofta meningslöst att försöka förklara såna här resonemang för tränare i Sverige, helt meningslöst här Italien med min obefintliga italienska men ibland får man ta en smäll för det man vet är rätt för en själv. Man får ta den svåra vägen och dessutom stå ut med att människor tror att man har tagit den enkla. För mig är det #proffs . Nu har jag gjort debuten och känner mig redo för halvskruv, om det skulle behövas nästa match. 😃👍🏼👊🏼

Och om två veckor kommer de här skorna , om det är finväder:


fotboll - proffs - skor