Tomt




När man har haft 40 pers på besök så känns det lite tomt när de åker. Jag hade tänkt att försöka beskriva den här resan i ett blogginlägg men det gick inte för jag hittar inte orden. För stort för att ta in. Från och med i söndags eftermiddag när kidsen lämnade har kärleksförklaringarna haglat fram och tillbaka mellan alla oss som var med. Foton har delats, filmer har delats och hela dagen igår gick jag runt med gråten i halsen för att allt var så obeskrivligt vackert. Som tur är har ungdomarna inga problem att hitta ord och beskriva känslor, Jasdans text är ett exempel på det men det finns fler. Vilka ungar. Det finns inga gränser för dem. De kan lyckas med allt de vill om de bara blir bekräftade i just detta, DE KAN LYCKAS MED ALLT DE VILL!!!





För att dämpa tomhetskänslan tackade jag ja till att se Champions league tillsammans med nyfunna vänner, en pappa , en barndomsvän och en jobbarkompis till min nyfunna vän. Litet genuint ställe utanför centrum. Mat. Italiensk mat , 180 olika pastarätter stt välja på. En viss nervositet infann sig när pappan sa "hoppas hon inte kommer med otur" innan matchen blåstes igång. Och sen "Förlorar Juventus så kan hon aldrig mer följa med hit". Nu blev det oavgjort och vi bokade direkt samma bord, samma plats till returen om två veckor, pjuh! 

Min nyfunna vän är något extra. Han är rolig, intressant och jädra enkel att hänga med. Så glad över att jag får träffa alla de här nya människorna här i mitt nya land. 

Dagens blev pälsrocken. För att jag trodde att det var kallt. När jag kom ut genom porten var det 15 grader och snart tittade solen fram. Då hade jag inte tid att springa upp igen och byta för jag var redan sen till bussen. Med pälsrock i 15 grader känner man sig inte alls sådär ball som man vill känna sig. Man känner sig mer bara skitlöjlig! Som tur var hade jag stor väska med mig så djuret fick lägga sig i den. Dagens, förutom djuret i väskan, är ny tröja från sisley och sköna byxor från topshop.