Vi sov på hotellet, inte på tågstationen



Yasdan, En av killarna sa att han ville skriva en text som förmedlade alla killarnas känslor. Så skickade han det här. De här killarna kommer ta över världen!! Kanske den starkaste text jag har läst. 


Vi sov på hotellet, inte på tågstationen 

Sammanfattar gemenskapens resan, resa där man landade med flygplan och en känsla av stolthet, istället för att smuggla in mellan vattenmelonen och i en mörk lastbil. Resa där man kunde kommunicera med språket istället för kropp språket. Resa där man hämtades med taxi istället för polisbil. Resa där man fick sova på en skön säng på ett hotell istället för hårda asfalten bredvid tågstationen. Resa där man jagade fotbolls spelarna och fotbollsplan istället för att jagas och gömma sig.  
En resa som börjades med massa förväntningar och längtan, sådana som att träffa den längtade prinsessan, längtan som att se prinsessans kärleks leende och se henne dominera som vanligt på planen. Längtan att se fotbolls stjärnorna på plan istället på tv. 

Gemenskapens resa kommer vara en upplevelse som ingen av oss kommer glömma, den kommer finnas kvar i den långtidsminnen. Minnen som att erövra läktaren och förvåna de glada italienaren, låtsas tala italienska och de långa middagar där pasta serverades vart tjugonde minut. 

Fyra dagar i Florenz, fyra fantastiska dagar, fyra välorganiserade dagar, fyra dagar som handlade mest om gemenskap och fotboll. Ordet fotboll kom till skott hundra gånger under resan. 

Vad ska jag säga, vilka ska jag hylla prinsessan, de fantastiska ledarna, guiden Ola som kunde överallt precis som hans hem. Jag gör på mitt sätt så som jag har gjort förr, tackar alla som tog hand om gruppen, planerade väl och såg till att alla hade ett leende på läpparna när de lämnade Florenz. 

Nu är jag hemma igen och är tillbaka på det vanliga spåret igen, skolan, jobb, fotboll och tacksamhet. Men prinsessan är kvar i Florenz och längtar säkert hem. 
Prinsessan Lisa Ek 51 fortsätter nu sin dröm som fotbollsproffs i Florenz Italien medan jag sticker iväg för avdelningsintervju på Liseberg. 

JK/ 14 

Tack Lisa för allting och vi ses snart.