Gala nummer två!

 

Efter frukost med lillasyster vandrade vi tillsammans mot hotell anglais , syrran jobbar i närheten och jag skulle möta upp mina fotbollsvänner. Samlade upp ett halvslitet gäng på anglais och tog oss till lillebrors restaurang "Lennart & Bror" och åt återhämtningsburgare och pommes. Efter fotbollsgalans dubbelätande sa jag "inga pommes frites till min burgare!" Och sen 20 minuter senare , efter att jag hade hetsätit burgaren med manchegoost blev det "kan du lägga på en pommes frites också, så jädra hungrig"! Försökte iallafall.

Upp till sjukhuset till farmor och fick en fin stund där hon var helt klar i huvudet hela tiden men ganska svag och ont lite överallt. Hon är så bra farmor, världens bästa.

Samlade ihop mig igen och gick in i förberedelserna för nästa gala. Måns Zelmerlöw och Jonas Björkman foundation hade välgörenhetsgala och jag fick hänga med som Sjögrans stolta + 1. Fick ett bra bord med mästarnas mästare, Gårdinger, Helene Alfredsson, Anders Svensson och skönaste Henrik von Zweibergk. En liten anekdot är att jag och min familj satt bakom Henrik på varenda djurgårnsmatch i Globen , under hela vår uppväxt. På den tiden var han bara "den långhåriga blonda mannen framför oss på sektion b42"

Eric Gadd, Ola Salo, Petra Mede å Måns Zelmerlöw bjöd på världsklass show, sån grym energi!!! Divan köpte armband till mig och vi köpte 4 lotter tillsammans, vann på två av de 4! Scandicnatt och 2 biljetter till Danny Saucedos nya show som kommer i vår på Hamburger Börs. Den lilla vinnaren gjorde det igen! Alltid vinnare, alltid! Ännu bättre, under kvällen drog vi in 2,4 miljoner kronor till skolor i Afrika. Tack Måns och Jonas för att ni engagerade så många och fortsätter med det. Ni inspirerar!

Upp tidigt igårmorse och tog flyget till Florens med Sjögran. Kroppen skriker efter att bli renad, jag känner mig allmänt småplufsig men så tänker jag på farmors ord "lev livet , passa på" och så tänker jag på alla helt underbara människor, nya och gamla , som jag har mött senaste dagarna och det plufsiga känns ganska oväsentligt. Ganska, jag är inte helt fri än men jag jobbar på det.