turné

 
 
Iförrgår togs första steget på min 7 dagars turné med festligheter. Flög från Florens till Stockholm onsdagkväll och sen Stockholm-Oslo igår för att överraska min vän Ingvild som hade öppningsfest för sitt nya träningscenter, KJERNE. Bjöds på goodiebags och hälsosamma drycker och lokalerna var toppklass! Kommer bli succe, det är jag heeeelt sikker på!
 
 
 
Träffade också Brede Csiszar som är Norges trevligaste hockeyspelare, bra kille Brede!
 
 
I Oslo bodde jag hos pappas bästa kompis Morten och hans fru Annema, levde som en drottning och åt pinchos på ett mysigt ställe i centrum. Å det var inga vanliga små trötta ostar och mackor, det var pinchosarnas Tesla. Med bilarnas Tesla tog Morten oss runt i stan och det kändes som att man åkte runt i ett rymdskepp. På natten satt vi uppe och pratade minnen och framtid och följde schack-VM. Fastnade helt, satt 5 timmar framför en schackmatch. Följde slaviskt, nickade inte ens till och efter 5 timmar vann: INGEN! Det blev oavgjort! Imorse återvände jag hem till Sverige med Kvikklunsj (Norges guld) och med 4 inramade foton på mamma, pappa och Annema. Fotot är taget dagarna efter att pappa fick besked om att han hade fått cancer och att han inte skulle överleva. Tycker bilden visar så fint vem han var, alltid den som var mest positiv, oavsett vad och hur.
 
 
Åkte direkt från flygplatsen till buisinessmeeting. Kanske det mest lustfyllda jobbmötet jag har varit på. Tre personer i ett rum i ett par timmar, de andra två med kreativa hjärnor och jag med ivern över att få vara i ett nytt sammanhang, att känna hela vägen in i hjärtat att det här kan bli något nytt som jag kan brinna för. När vi var klara vandrade jag ut i Stockholmspissregnet och visslade, i huvudet gjorde jag hoppsasteg.
 
På väg hem passerade jag någon form av hälsocafe´. Smet in och köpte en hälsoshot och en hälsoboll. För att jag kände att jag snabbt behövde något som fick mig att glömma att jag hade tryckt mat, vin, snacks och choklad som en galen människa de senaste dygnen. Kändes bra, gick renad därifrån och oron för att inte komma i klänningar på måndagens och tisdagens galor försvann tillfälligt. 79 kronor kostade det att bli av med den dåliga känslan i ett par timmar. Då ingick allt , ja allt det hälsosamma ni ser på bilden.

 
 Kom hem och la mig i soffan och veckans hetsätande pockade på uppmärksamhet igen. Läste en modetidning om någon som var gravid och tänkte "fan va skönt det hade varit att vara gravid nu, då hade jag kunnat tugga choklad utan att hålla på och tänka såhär som en idiot." Försökte låtsas för mig själv att jag var gravid och eftersom jag är en av de allra bästa på att lura mig själv så gick det bra. Väldigt bra till och med, tryckte småkakor och kvikklunsj tills Gianluca ringde och bröt hela illusionen. La på luren och sen drog jag ut på det och hittade på ursäkter tills klockan var 19.30. Satte på mig träningskläderna och joggade en kortare runda , till lillasyster och Kripp , titta på Skavlan och sen tillbaka hem till morsan. Once a Rocky, always a Rocky ;-)