De där jävlarna me bekräftelsebehov!

Jag älskar att vara kreativ. Den kreativa sidan har aldrig fått speciellt mycket utrymme hos mig eftersom jag har varit upptagen med att hoppa ur underställ, skridskor och hockeyutrustning för att hoppa i joggingoverall och fotbollsskor. Miljön var annorlunda när jag var liten. Det fanns inget utrymme för Selfies, fåfänga, visa upp kläder, inredning och accessoarer. Jag hade fullt upp med att vara tuff och stark. Åren gick och sociala medier gjorde intrång. Som representant för generation "tuff och hård idrottare" störde jag mig enormt på tjejer och killar som poserade framför kameran. Jag triggades igång av deras, som jag såg det, behov av bekräftelse och deras självupptagenhet. Jag frågade mig själv varför de störde mig så mycket och insåg ganska nyligen att min irritation såklart kommer från ett kreativt behov, en lust som jag själv har inom mig men som jag aldrig varit fri nog att släppa ut.

Jag kan vara kreativ med texter och det är jag här på bloggen. Jag tillåter mig själv att jobba med text fastän texten egentligen är mycket mer intim och bekräftelsesökande än någon selfie någonsin kan bli.

I veckan frågade Gianluca mig varför jag inte har mer bilder på kläder och inredning på bloggen. Jag svarade att jag inte är sån. Sån som dem som lägger ut massa bilder på mig och mina kläder. Han svarade att han trodde att bloggen handlade om mina intressen och den var ett uttryck för min kreativitet. Han sa att jag borde sträva efter att vara fri i min kreativitet och utmana mig själv i att göra det som jag känner lust inför och det som jag tycker är roligt. Och han har ju rätt såklart. (Första gången, jag brukar vara den som har rätt) Så fr.o.m. NU så kommer det kanske lite mer kläder och fina grejer här. Och jag kommer inte be om ursäkt för det, vill bara be om ursäkt till alla er som jag har tänkt irriterande tankar runt. Ni har rätt! Släpp kreativiteten lös!

 
Jacka: Dagmar // sportjacka under:Adidas// Brallor: skinnbyxor från Muubaa (butik G13 Göteborg)
Halsband: Patric Muff
Kängor: Steve Madden