Del 2/3

 
Beställde roomservice, öppnade burk nummer två , den med nötter utan chokladöverdrag och förberedde oss på våra egna sätt. Mitt egna sätt var tydligen att käka även tvåan snabbt och intensivt utan att skämmas. Gianlucas sätt var att mixa sina parfymer för att få den perfekta blandningen. "Parfymen är en viktig del av min klädsel, det måste vara en helhet där kläder och doft matchar" upplyste Gianluca mig. Och jag tuggade, nickade och låtsades förstå denna man vars uttryck visar sig i helt andra former än mina men där innehållet, känslan, modet och i vissa fall rädslan, är exakt den samma.
 
Eftersom jag vet hur jag är dagarna innan mens; förutom j-igt känslig , lättirriterad , otrevlig och smått aggressiv, dessutom ständigt i  "kännamigfulkänsla" , så hade jag tagit med mig två klädalternativ. Satte på mig det första och kände mig obekväm. Jag vet att det är 85% i mitt huvud, någonstans vet jag det men det spelar liksom ingen roll. Hjärnan KAN inte förstå utan tänker istället "förra gången var det bara i huvudet och månaden innan dess och månaden innan dess men Den här gången är det på allvar, jag är för flabbig för de här kläderna". Medan Gianluca tog en dusch bytte jag klädsel, snabb som blixten men den mörkblå spetsklänningen gjorde ingen lyckligare. Bytte tillbaka till byxor och topp igen innan Gianluca kom ut från duschen. Min ambition är att se på mig själv på samma sätt som han ser på mig och känna varje gång att jag är fucking perfect! Jag jobbar mot det men jag dippar ibland och jag dippar Alltid under PMS. 
 
Tillbaka i klädsel nummer ett med mina favoritskor från zara, mörkblå pumps. 
 
Ner i baren och tog en riktig rackarns drink med chili och kryddor och Campari och nån slags pryl som de sprejade på drinkarna vid bordet, jag valde "Fire". Fina, uppklädda, förväntansfulla hoppade vi in i taxi mot ambassaden.