Semester

 

 

 

 

Jag gav Gianluca en resa till Paris i julklapp. "Sista resan utan barn" och ett kort skrivet till pappa Gianluca från vårt barn i magen. Så hände det tragiska och varken jag eller GL hade någon lust att göra Den resan med de nya förutsättningarna så jag bokade om till Dubai. Sol, bad och värme var de enda förväntningarna. Vi fick mycket mer än så och när vi öppnade dörren till huset i Florens igårkväll så gjorde vi det med en helt annan energinivå än den vi hade när vi åkte. 

 

 

 

 

 

 

 

Att upptäcka en ny plats med Gianluca är som att gå ut och gå med 10 hundar som inte är koppeltränade. Så fort han får syn på någonting, känner doften av någonting eller hör någonting så drar han ditåt. Hans nyfikenhet är något jag älskar men Ni förstår själva vad det innebär när man är i ett köpcenter med 1200 butiker. Tre våningar innebär att han inte bara drar endimensionellt utan även upp, ner och sen tillbaka upp. Efter 3 dagar med 10 hundar blir man j-igt trött. Jag hade magiskt tålamod, om jag får säga det själv men på dag 4 (i praktiken dag 7 eftersom vi var tillsammans i Bologna i tre dagar innan vi flög till Dubai) så orkade jag inte ha tålamod längre. Jag satte av i en jädra fart, direkt mot målet för dagen- solstolen. Bakom mig försvann en Gianluca som för stunden var upptagen med att undersöka låsanordningen på grinden till barnpoolen istället för att bara stänga den som en vanlig människa "Lisa, Lisa, look, look how this works, it’s smart, isn’t?" Jag fortsatte hetsgå, gav inget svar, låtsades inte höra. GL som inte är van att prata utan svar, höjde blicken och skrek "Babe, why are you running?? och jag skriksvarade tillbaka: IM NOT RUNNING!!!! THIS IS MY NORMAL WAY OF WALKING! I have been adjusting to your way the last 3 days, now its your turn to adjust to mine!! THIS IS NORMAL FOR ME!!!!! Och GL förstod och försökte sitt allra bästa för att gå lite mer direkt mot målet (verkligen maximal ansträngning, det måste jag ge honom, dock med blandade resultat) Har lagt upp en film på Gianluca in action på min instagram @eken5boll , på bloggen kör jag stillbild.