Finklädd del 1/3

Senaste månaderna har det varit ovanligt lite träningsoverall och ovanligt mycket finklädd. Det har varit stora och små utmaningar och det har varit Skitkul!

 
 

Först ut var Gianlucas show i oktober. När han frågade mig i somras om jag kunde vara "hårmodell" så trodde jag att han menade sitta på en stol och bli klippt. Jag fattade inte att det skulle bli en hel 45 minuters show med riktiga modeller, höga klackar, koreografi och en publik på ca 1500 personer. Kvällen innan showen gick vi igenom koreografin med en jättegullig, supervältränad 60+ bögkoreograf som gick mer feminint än alla kvinnor jag någonsin har sett på en catwalk. Han sa att den här showen skulle vara lite speciell, Gianluca ville ha tuff, maskulin gång och inte den valiga modellgången "som ni är vana vid". hahaha tänkte jag och flinade upp mig. Började repititionerna och jag hade en plats i bakre ledet, kändes skönt, tryggt, behövde bara följa tjejen längst fram och göra likadant. Efter 5 minuter säger koreografen: Stopp,stopp,stopp stopp! Ni är alldeles för feminina! Titta på Lisa, hon gör det perfekt!! Sen vände han ssig till mig och sa "du har verkligen förstått vad jag är ute efter". Han visste inte att  jag bara gick min helt vanliga gång. Sen vände han sig mot gruppen igen "Lisa gör det så att det ser naturligt ut, henne måste vi ha längst fram". Äntligen, jag visste att min manliga gång skulle ta mig till toppen en vacker dag!!

Jag är så glad över att jag tackade ja. Fick utmana mig själv och gå så långt bort att jag inte såg trygghetszonen även fast jag kisade.

Några veckor innan showen åkte vi till Rom och Gianluca castade modeller på en agentur där. Jag kände mig som när jag var på flicklandslagsläger som liten och de andra sa till mig att jag aldrig hade varit med om inte Pia hade varit min klubblagstränare. Åkte med till Rom för att Gianluca ville ha mig med men gjorde klart för honom långt innan att jag "kommer hålla ruskigt låg profil, ingen kommer se eller höra mig". Min låga profil började kanonbra med att jag låste in mig på toaletten på modellagenturen samtidigt som GL och modellkvinnan från Torino började castingen med de första modellerna. Var tvungen att dunka så mycket på dörren att en liten modellreceptionist hörde mig , gick och hämtade en extranyckel på kontoret bredvid och släppte ut mig i friheten. Efter 1,5h var Gianluca klar, hade hittat sina modeller och frågade vad jag hade gjort medan jag väntade". Svarade kort att "I've been keeping myself busy".

Efter showen fick jag en sån jädra kick av att jag hittade modet och jag klarade mig fint bland de andra "riktiga modellerna". Kick och lättnad över att det gick vägen , att gianlucas team gjorde succé med det som GL betecknade som den absolut viktigaste dagen i hans 35 år långa karriär. Kombinationen kick och lättnad var troligtvis anledningen till att jag drack en flaska vitt vin och några drinkar kvällen efter. Inte i min ensamhet alltså, i goda vänners lag. Två av Gianlucas exflickvänners lag men den kvällen är en annan historia.