Ett dygn med familjen

Farmor blev helhängig förra veckan, in på sjukhus med infektion och tillfällig förvirring. Eftersom hon är den sista gamlingen vi har kvar och dessutom bär minnen av pappa som ingen annan så kändes det viktigt att komma hem och hänga lite med henne. Åkte till Sthlm fredagkväll och traskade till farmor igårmorse. Herrejävlar va hon hade studsat tillbaka från förra veckans svaghet. Glad, snygg och stark.




Vi fikade gofika och jag läste upp Jasdan och Matildas texter tills jag kom till de finaste delarna och blev för rörd för att kunna fortsätta läsa. Sen satt vi där och grät och skrattade omvartannat. Det var en fin stund. Farmor fick en Fiorentinatröja som passade henne perfekt.

På kvällen hade vi familjemiddag. Brorsan frågade om jag hade gått ner i vikt och sen hade Morsan köpt tårta till efterrätt och jag tappade det helt och tryckte choklad/grädd/pärontårta som en sjuk människa och rättfärdigade mitt beteende med att hänvisa till brorsans fråga. 


Vaknade tidigt och gick en promenad i Sthlm som visade upp sig från sin bästa sida:






Har haft ett fantastiskt dygn men ser fram emot en riktigt härlig vecka i Florens med Fiorentina-Napoli, apertivo , träningar, italienskalektioner  och middagar med guldmänniskor.