Bästa julklappen någonsin!

Idag fick vi bästa julklappen någonsin när farmor flyttades från sitt tillfälliga boende till ett mer permanent. Hon har varit orolig för den här dagen och vi också. Vore så synd om hon hamnade utanför centrum eftersom mamma, Syrran och brorsan försöker vara där varje dag. Så idag var det dags och min farbror med familj flyttade farmor och en del möbler från lägenheten, kläder och personliga grejer TILL  BIRGER JARLSGATAN i Stockholm. Porten bredvid min mamma och ett stenkast från lillebror! När farmor går ut på balkongen kan hon vinka till morsan, sånt enormt maxflyt!!! Någon timme efter inflytten körde morsan och farmor vinken för första gången och farmor grät av lycka. De fyra fönsterna som lyser längst upp till vänster är mammas lägenhet, så nära är det!

 
Personalen verkar supergullig och ambitionen är att det ska kännas som ett hotell för de som bor där fast med egna möbler och prylar. Måltiderna skall vara dagens höjdpunkt och inför helgen bjuds det alltid på ett glas öl eller vin till middagen. För att fira in helgen ordentligt bjuds det på fredagsdrink och lotteri med champagne som pris. Syrran, som är en liten tant innerst inne, utbrast "men gud, jag längtar tills jag blir gammal och får flytta hit!"
 
 
 Sen hade farmor fått "hänt i veckan" och jag var med på bild. "Synd att inte farfar lever för han hade varit så stolt. Han hade klippt ut den här bilden." Och jag tänkte att det var väl tur att farfar slapp uppleva detta. Japp, det är bilden som jag kapade vid hakan här på bloggen för någon vecka sedan men skit i det. SÅ nöjd över att de har zoomat in SPIGOLO tatueringen och 51an. Grande Spigolo!