Dagen före dagen...

Jag är född i familjen som älskar jul. Jag har alltid varit lite mer skeptisk , hållit distans, låtit de klä granen och laga maten. Aldrig varit med och spelat spel för det blir så tjafsigt om jag förlorar. Så har det alltid varit. Men senaste två åren har jag hittat en väg utanför det sentimentala. Jag kan njuta och slappna av. Jag spelar fortfarande inte spel och jag tittar på när de andra klär granen men jag är med och jag mår bra. Jag tackar min mentala tränare för det. För hjälpen han gav mig 2013 när jag var deprimerad och han lät mig gå till botten med allt det tunga och mörka. Tack Maxi, nu kan jag njuta av julen. På mitt egna sätt, utan att riskera spelförlustet och mina dåliga förlorarkänslor men ändå. Tack Maxi! Är du också julsentimental? Acceptera och hitta ditt eget sätt, man behöver inte vara med och klä granen. Käka godis och kolla på tv är också ett sätt att fira jul och det är väl ändå det som ÄR jul, möjligheten för var och en att vara som de är. Har du svårt att hitta formen för ditt firande men känner som jag, att julen är en högtid som tar sig själv på alldeles för stort allvar? Låtsas att julen är påsken. Fria, härliga påsken som  där man käkar gott och firar utan förväntningar och krav. God jul tutti!