Kvartsnorsken rycker på upploppet!!

Fortsätter mitt motionerande och mina 8 dagars bootcamp. Idag var min första dag som skidare. Jag och morsan åkte 7km. Det låter inte som mycket men min speciella åkstil var allt annat än energisnål. Jag letade och letade men ingenstans fann jag mina 25 norska procent. 

 
 
 
 

Morsan pinnade på och 5 kilometer blev 6 pga morsans kommentar"en kilometer till kan vi väl ta när vi ändå är här". Sen blev 6 till 7 "en till fixar vi, då kan vi känna oss nöjda efteråt". Sista två extravarven ramlade jag två gånger på platt mark. Benen darrade och min springstil sög musten ur alla mina muskler men det var kul, skönt att få bli trött ute i friska luften!

Nu ligger jag i stugan i soffan och tar det överlugnt. Käkar goda grejer, dricker kaffe och bläddrar i tidningar. Maximal avslappning. Flyttar mig ibland från ena soffan till den andra men annars är det noll aktivitet. Älskar att ha det såhär!