Bra möten!

Sån bra kvalité , första dagen på mötesturnén! Tog mig ut och sprang igår, i blåsten och kylan. Ska jag vara ärlig tror jag inte att det gav speciellt mycket fysiskt, ingen tempohöjning och masade mig runt i snigelfart 47 minuter. Däremot ett plus på det mentala kontot. Alltid något. 

 

Efter dusch mötte jag upp Sabri och gick till farmor. Farmor har bott 70 år i Sverige , Sabri 14 månader. Farmor berättade om kriget som hon upplevde när hon var 14 år, om svårigheten med att lära sig svenska, Sabri berättade om sin familj. De som är kvar i Syrien och om hur han har lärt sig svenska med hjälp av youtube, appar och dagens teknik. Välkommen till familjen sa farmor. Välkommen till Stockholm och välkommen till Sverige , jag tror du kommer trivas! 

 
1
jennie

Så jävla jävla fint, detta.
Min mamma har precis gått med i någon grupp genom stadsdelsförvaltningen, där hon ska hjälpa nyinflyttade kvinnor med svenskan så att de kan komma ut i arbetslivet. Så enkelt och så bra, jag tänker att det ger den svenska personen minst lika mycket tillbaka.

Svar: Fasen va grymt! Vilken grym morsa!!!! Och va kul att du har kommenterat så mycket, jättekul! Tack!
Lisa Ek