Vi gymmar på!

Firma Sasso/Ek kämpar på med gymbesöken. Tre-fyra gånger i veckan går vi upp en timme tidigare för att köra ett gympass innan frukost och innan Gianluca börjar jobba. Gianluca, som mer eller mindre trodde att vägen till Florens var stängd fram till 10.45 på morgonen anstränger sig maximalt för att ta sig upp ur sängen och ut ur huset samtidigt som den ständigt väntande svenskan. Jag trummar med fingrarna, stampar lite extra med fötterna och försöker allt jag kan att ha förståelse för att människan jag bor med har ändrat hela sin dygnsrytm, halva sitt liv. "I used to be most creative at 04 in the morning, now im getting tired already at 00.30-1 o´clock, I think Im getting sick".  Hopp in i bilen, jag som DJ , GL som chaufför, vissa mornar, som den här, upptäcker han att nyckeln är trasig. Who broke the key?
 
 
Från bilen och framåt går det oerhört smidigt. 20 minuter ner till centrum, en kaffe på vägen och vi kör igång. Att vara personlig tränare till någon som aldrig har tränat (bortsett från två gymbesök för 10 år sedan när han gick ut och rökte en cigg mellan varje övning) och som man älskar är helt underbart. Varje övning känns bra i själen, inte för att jag tränar utan för att han tränar , träning som han mår bra av. Vi kör roddmaskinen i intervallform, stabilitet för mage och rygg, ben och bröst och han bangar aldrig. Han bara kör!!!! Han ger sig aldrig!
 
Han rör sig på ett annorlunda sätt i gymmiljön, inte som alla andra. Han korsar mellan människor som luktar svett och säger att "vi har tur som är här på morgonen, min kompis Nikos sa att de som luktar mest kommer på eftermiddagarna". Han är klädd i träningsbyxor mönstrade i kamoflage och en matchande kamoflageTshirt till. På fötterna har han sedan några månader tillbaka riktiga Nike löparskor som jag köpte till honom för att jag inte klarade av att se honom träna i Adidas skinnsneakers. Att sätta på sig riktiga träningsskor var även det en ny upplevelse. "Its AMAZING!! I cant believe this! They weight Nothing!" And they are not even ugly." Hans stil på gymmet får mig att fundera över om min stil, den som jag aldrig har reflekterat över, skulle kunna utvecklas på något sätt. Alltså , det låter märkligt för oss fotbollsspelare men Kanske är det möjligt att gå och träna i något annat är fotbollsshorts och T-shirt, i bästa fall tights och linne. (Inte tights för mig, har benkomplex) Så idag testade jag lite nytt: Muhammad Ali och Dead Legacy "GAME ON"
 
 
 
Efter 45 minuters träning, en slutkörd Gianluca så är vi klara, nöjda och tar specialfrukosten som belöning. Vegansk brioche och kaffe. Vegansk låter beigt men är det godaste briochen i Florens.
 
Nöjda och belåtna efter en bra start på dagen!