julklapp!

Igår fick jag min julklapp från Gianlucisch! Vilken klapp!
 
För ett par månader sedan var vi hemma hos ett par vänner som har en grym lägenhet i Florens. Cool konst och sköna terasser med utsikt över stan. Tim som äger lägenheten är en toppkille. Han switchade karriär, gick från buisiness till skapa, måla, uttrycka. Han slutade jaga mål och allt det som sker utanför och började jobba på att komma kontakt med sitt inre, känslor och lust. En imponerande resa som han nu uttrycker estetiskt. När vi var på födelsedagsmiddagen hos Tim och hans fru för ett par månader sedan var det en tavla som jag fastnade lite extra för. "Wake up!" fast ake-et i wake är stavat "ache". W ACHE UP! Tim berättade en djup ball story om betydelsen och för att inte trötta ut er detaljer sammanfattar jag hans story med att Wake Up är riktat till honom, att han ska vakna upp och se det som är viktigt i livet. Tims historia kring tavlan talade till mig på något sätt, kanske eftersom jag själv har jobbat med att facea känslor och mitt inre liv. Gianluca snappade upp att jag gillade tavlan (inte bara betydelsen av den, även formen) och frågade Tim om han kunde göra en till mig och det gjorde han! Igårmorse åkte vi till rambutiken och hämtade upp mitt  paket, här fortfarande ovetandes om vad det innehöll:
 
 
Jag gillar paket:-)
Vi fällde sätena på bilen , fick in tavlan och åkte till salongen där Tim mötte upp för att klippa sig och för att signera och berätta extra story bakom. Därefter fick jag öppna:
 
 
On top of all träffade jag Tim och hans fru för första gången för nästan exakt ett år sedan. Vi sågs på middag i Florens hos gemensamma vänner och vi pratade ganska mycket den kvällen. Inte riktigt lika mycket som jag pratade med han som satt till vänster om mig , han som var en frisör med tydliga adhd-tendenser. Han som inte ens visste att tjejer spelade fotboll, på stor plan med stora mål. Det gör den här tavlan extra mycket värd, att konstnären var med när jag och Gianluca träffades.
Här är bild från middagen för snart ett år sedan. Little did I know att han som råkade fastna på kortet på det vackra köket även skulle fastna i mitt hjärta.