Lazy Sunday

Idag var det en riktig SÖNDAG. Vaknade vid 10-tiden, segade oss upp och tog oss ut till lokala cafet. 14 grader och strålande sol och vi åt våra briocher utomhus. Vi bor i en liten by ca 15-20 minuter utanför Florens och omgivningen och människorna är så italienska man kan bli. Tanterna som hänger tvätt och chitt chattar, gubbarna som cyklar förbi på tävlingscyklar, pizzerior och cafen där folk är i hetsiga diskussioner om vilka spelare Fiorentina borde köpa nu när transferfönstret är öppet och varför Sousa är en skickligare matchcoach än Allegri.
 
 
Vi drack cappuccinos och andrakaffe (den man dricker när man egentligen är klar med frukosten men vill dra ut på det härliga lite till) och vi försökte fånga all sol vi fick tag på. Insidan av händerna har jag hört skall vara bästa stället om man vill suga åt sig D-vitamin.
 
 
Med lite färg i ansiktet drog vi till gymmet och rev av 1,5 timme. Jag var Italien idag!
 
 
Efter gymmet, en charktallrik, sväng förbi Gianlucas föräldrar för att lämna en flaska ingefära och diskuterade Juventus och Fiorentina och nu hemma i soffan med den SKÖNASTE tröjan jag äger. Skitsnygg grå färg också, love it! Julklapp från lillasyster, från favoritmärket Wildfox, tack lillasyster:
 
 
1
jennie

Alltså du bor ju som en liten pittoresk dröm! Vi brukar ju hänga på franska rivieran på somrarna och det där med cafébordet i solen och cyklisterna på gatan är typ min sinnebild av livet där. Så ljuvligt!

Svar: Å ni är välkomna NÄR ni vill! Norweigan och Ryanair flyger till Pisa, jag hämtar er där!
Lisa Ek