På akuten

Minen som säger ooops! och som kommer naturligt när man är på akuten med en som troligtvis har lunginflammation och man 18 timmar tidigare uttalade meningen "nu gör vi såhär , inte ett ord till om att du känner dig sjuk för fortsätter vi prata om det så tror din kropp att du är sjuk". Han slutade tjata iallafall. Men kroppen trodde den var sjuk ändå. Konstigt. Det brukar funka.

 
 
1
jennie

Hahaha, påminner om när vi (=jag och mamma) förra året hånskrattade åt min pappa för att han under ganska lång tid klagade så mycket på hur sjuk han var, när han typ var förkyld. Sen på Jacobs födelsedag gick han till läkaren och medan vi skrattade mellan kaktuggorna och berättade för alla om hur manssjuk han var, ringde han och berättade att han hade lunginflammation. Vi skrattade vidare, lite mer nervöst och skyldigt, och han missade barnbarnets födelsedag, julen och nyåret. Idag är det en rolig historia "hehe, tänk så det kan bli" för mig och mamma och ett mer eller mindre traumatiskt minne för min pappa. ;-)

Svar: hahaha!!! exakt så!!! Men nu hade han inte ens lunginflammation!! så nu ligger jag på plus igen. såg ni några bevis, uttalanden från läkare för din pappa? ;-) Gott nytt år!!
Lisa Ek